タクティクス問題のレーティング制度の改善を求めます

タクティクス問題のレーティング制度はいくつかの問題を抱えており、個人的には以下の問題が解決するまでタクティクス問題のレーティング制度を一時的に停止すべきだと思います。また、代替案としてレーティング非表示機能の実装を提案します。
タクティクス問題のレーティング制度における問題点は以下の通りです。
1. 将棋エンジンを悪用してレーティングを故意に上げることが可能である
2. 将棋エンジンを悪用しても発覚する恐れがほとんどない(特に詰将棋)
3. 1,2よりレーティング制度が正しく機能しない恐れが高い
4. UXが著しく損なわれている(正しい答えが分かっていても誤操作によって不正解になってしまう、一度不正解になると二回目以降に正解してもレーティングが下がってしまう、不正解時のレーティング下降幅が正解時のレーティング上昇幅に対して大きい、など)

[Google Translate] The rating system for tactics problems has some problems, and I personally think that the rating system for tactics problems should be temporarily suspended until the following problems are resolved. We also propose the implementation of the rating hiding function as an alternative.
The problems in the rating system for tactics problems are as follows.
1. It is possible to intentionally raise the rating by abusing the shogi engine.
2. There is almost no risk of being discovered even if the shogi engine is abused (especially tsume shogi).
3. There is a higher risk that the rating system will not function properly than 1 and 2.
4. UX is significantly impaired (even if the correct answer is known, it will be incorrect due to erroneous operation, once it becomes incorrect, the rating will drop even if it is correct after the second time, rating at the time of incorrect answer The amount of decrease is larger than the amount of increase in rating when the answer is correct, etc.)

(Sorry I don't know Japanese so I'll just send a google translated version of my message at the end)

Hey @May_gene ! Thanks for your feedback!

Here are a few points to note regarding puzzles:
1. While people can easily cheat in puzzles, the point of the puzzles in lishogi is to help a user get better at shogi. Anyone can cheat but they won't have a way to improve then.
2. Lishogi doesn't have a puzzle rating leaderboard. So even if a user cheats and gets a high puzzle rating they aren't going to ranked.
3. Lishogi doesn't check if someone is cheating in a puzzle, true (but we do check if someone is cheating in a game). And it is likely that this will never be checked (like it is in lichess).
4. People who have extremely high puzzle rating in comparison to their standard shogi rating they are given a provisional puzzle rating (with a "?" at the end of the rating they have).
5. Some puzzles are incorrect (as you mentioned in point number 4), where the solution though correct (correct as per the engine line) are said to be "wrong". This is a known issue, you can find it on GitHub here: github.com/WandererXII/lishogi/issues/373
6. It has also been requested on GitHub to allow "try again" in lishogi puzzles without a penalty. You can find the issue on GitHub: github.com/WandererXII/lishogi/issues/301

Hope this gives you some clarity!

PS: Thanks for the translation from japanese to english @Toadofsky

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グーグル翻訳を使用したテキストの日本語翻訳
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(申し訳ありませんが、日本語がわからないので、最後にグーグル翻訳版のメッセージを送信します)

ねえ@May_gene !ご意見ありがとうございます!

パズルに関して注意すべき点がいくつかあります。
1.人々は簡単にパズルをだますことができますが、リショギのパズルのポイントは、ユーザーが将棋を上手にできるようにすることです。だれでもごまかすことができますが、それを改善する方法はありません。
2.Lishogiにはパズルレーティングのリーダーボードがありません。したがって、ユーザーが不正行為をして高いパズル評価を取得したとしても、ランク付けされることはありません。
3. Lishogiは、誰かがパズルで不正行為をしているのかどうかをチェックしません(ただし、ゲームで誰かが不正行為をしているのかどうかはチェックします)。そして、これは決してチェックされない可能性があります(それがlichessにあるように)。
4.標準の将棋の評価と比較してパズルの評価が非常に高い人には、暫定的なパズルの評価が与えられます(評価の最後に「?」が付いています)。
5.いくつかのパズルは正しくありません(ポイント番号4で述べたように)、正しいが(エンジンラインに従って正しい)解決策は「間違っている」と言われます。これは既知の問題です。GitHubの github.com/WandererXII/lishogi/issues/373 で見つけることができます。
6. GitHubでも、ペナルティなしでlishogiパズルで「再試行」できるように要求されています。この問題はGitHubで見つけることができます:github.com/WandererXII/lishogi/issues/301

これがあなたにいくらかの明快さを与えることを願っています!

PS:日本語から英語への翻訳をありがとう@Toadofsky

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